VŠEOBECNÉ SPOTREBITEĽSKÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY

Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky spoločnosti KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o., podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov

(pre spotrebiteľov)

(ďalej ako „podmienky“)

  1. Úvodné ustanovenia
  1. Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy, ktorá sa uzatvára na prevádzkovom priestore predávajúceho, a sú neoddeliteľnou súčasťou každej spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim (ako spotrebiteľom). 
  1. Predávajúci umožňuje každému spotrebiteľovi sa dostatočne oboznámiť s týmito podmienkami a umožňuje každému spotrebiteľovi, resp. kupujúcemu (ako aj budúcemu, resp. potencionálnemu kupujúcemu)  prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na internetovej stránke, ako aj ich zverejnením priamo na prevádzkovom priestore predávajúceho.
  1. Výklad pojmov 
  1. Na účely týchto podmienok: 
    1. sa „predávajúcim“ rozumie obchodná spoločnosť KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o., so sídlom Rybníkova 10, 917 00 Trnava, IČO: 34143254, DIČ: 2020394574, IČ DPH: SK2020394574,  spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č.: 2124/T, pričom predávajúci má právne postavenie obchodníka podľa  § 52 ods.3 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „predávajúci“), 
    1. sa „kupujúcim“ alebo „spotrebiteľom“ rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá na základe spotrebiteľskej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim, a zároveň spĺňa definíciu spotrebiteľa podľa ustanovení § 52 ods.4 zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník): Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

(ďalej ako „predávajúci“ alebo aj ako „spotrebiteľ“),

    1. sa „zmluvnými stranami“ rozumie spoločné označenie predávajúceho a kupujúceho (ďalej ako „zmluvné strany“), 
    1. sa „prevádzkovým priestorom“ alebo „prevádzkovým priestorom predávajúceho“ rozumie prevádzkový priestor predávajúceho na adrese: Rybníkova 10, 917 00 Trnava (ďalej ako „prevádzkový priestor“),
    1. sa „internetovou stránkou“ rozumie internetová stránka predávajúceho dostupná na internetovej adrese www.kanapy.sk, na ktorej je zverejnená (čiastočná) ponuka tovaru ponúkaného zo strany predávajúceho, pričom prostredníctvom internetovej stránky zároveň nedochádza k uzatváraniu akýchkoľvek zmlúv so spotrebiteľom, a internetová stránka slúži výlučne ako možnosť pre spotrebiteľa oboznámiť sa s ponukou predávajúceho, resp. s jej určitou časťou (ďalej ako „internetová stránka“), 
    1. sa „tovarom“ rozumejú produkty a tovary, ktoré má predávajúci kupujúcemu dodať, odovzdať a/alebo prenechať v rámci uzavretej zmluvy, pričom ide o tovar a produkty v rámci interiérového vybavenia domácnosti, kancelárie a iných priestorov ako: nábytok, podlahy, záclony, závesy a závesové systémy,  dvere, zárubne dverí, koberce, tapety, interiérové doplnky; ako aj ich príslušenstvo, pričom môže ísť aj o ďalší tovar a produkty  v rámci interiérového vybavenia domácnosti, kancelárie a iných priestorov neuvedený v tomto bode 1.6 (predmetom zmluvy bude vždy nový tovar, resp. predávajúci so spotrebiteľmi neuzatvára kúpne zmluvy na použitý tovar) (ďalej ako „tovar“),

zároveň platí, že v rámci zmluvy môže byť medzi zmluvnými stranami dohodnutá rovnako aj montáž tovaru, ako aj dodanie, resp. poskytnutie súvisiacich služieb, pričom v tomto prípade platí, že na účely podmienok a zmluvy je v rámci pojmu „tovar“ zahrnutá aj dohodnutá montáž tovaru a/alebo poskytnutie súvisiacich služieb, a v lehote na dodanie tovaru, resp. odovzdanie tovaru na prevádzkovom priestore bude kupujúcemu dodaná aj montáž tovaru alebo poskytnutie súvisiacich služieb (ak boli montáž alebo súvisiace služby dohodnuté priamo v zmluve),

v rámci montáže tovaru môže ísť o nasledovné úkony: montáže podláh (drevené, laminátové, masívne, PVC, vinyl, kaučuk), terasových dosiek, schodiskových stupňov, kobercov, kobercových soklov (v ponuke tiež rezanie a obšívanie kobercov), dverí, zárubní, kovaní, kuchynských liniek, šatníkov, vstavaných skríň, garníž a závesných systémov, tieniacej techniky a tapiet,

v rámci súvisiacich služieb môže ísť o nasledovné úkony: šitie záclon a závesov, roletových systémov, japonských stien, vankúšov, prehozov, obrusov a dekorácií, profesionálne zavesenie dekorácií v priestoroch realizácie,

kupujúci si môže objednať aj (osobitne spoplatnenú) službu vynesenia tovaru.

    1. sa „cenou“ rozumie konečná kúpna cena tovaru jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámená spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy, a zároveň následne uvedená v texte zmluvy (ak ide o zmluvu uzavretú v písomnej forme), a to aj vrátane ceny montáže a ceny súvisiacich služieb (ak boli montáž alebo súvisiace služby priamo dohodnuté v zmluve) (ďalej ako „cena“),

ak zo zmluvy nevyplýva inak, v cene nie je (automaticky) zahnutá cena za dopravu (ak bolo dohodnuté osobitné dodanie tovaru na určité miesto), ani cena za poskytnutie služby vynesenia tovaru (kde na tieto položky je potrebná osobitná dohoda na cene medzi predávajúcim a kupujúcim uvedená v zmluve),

    1. sa „vizualizáciou“ rozumie 3D virtuálne zobrazenie budúceho výkonu, pričom vizualizácia je pre zmluvné strany právne nezáväzná a slúži výlučne ako možnosť pre oboznámenie sa s virtuálnym znázornením budúceho výkonu (ďalej ako „vizualizácia“), 
    1. sa „zmluvou“ alebo „spotrebiteľskou zmluvou“ rozumie spotrebiteľská zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim priamo na prevádzkovom priestore, v rámci ktorej sa predávajúci za dohodnutú cenu zaväzuje predať dodať, odovzdať a/alebo prenechať tovar kupujúcemu, pričom vzorový formulár zmluvy so stanovenými podmienkami (v prípade uzatvárania zmluvy v písomnej forme) je uvedený v prílohe týchto podmienok (ďalej ako „zmluva“),

zmluva má povahu spotrebiteľskej kúpnej zmluvy podľa § 612 až § 626 zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník), pričom v prípade, ak je podstatnou súčasťou dodania tovaru aj montáž, na zmluvu sa uplatňujú ustanovenia § 631 a nasl. zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) o zmluve o dielo (vrátane ustanovení § 648 uvedeného právneho predpisu), 

  1. Orgánmi dozoru predávajúceho (na ktoré sa môže spotrebiteľ obrátiť v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho práva), sú:  

 Ústredný inšpektorát

Slovenskej obchodnej inšpekcie

info@soi.sk 

P. O. BOX 29

Bajkalská 21/A

827 99  Bratislava   

Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj

Pekárska 23, 917 01 Trnava 1

Odbor výkonu dohľadu

tt@soi.sk

tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21

odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:

https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi

  1. Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len v písomnej forme, resp. v rámci ustanovení písomnej zmluvy. 
  1. Všetky vzťahy týkajúce sa zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  1. Kontaktné údaje predávajúceho a kontaktné údaje pre uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru alebo akéhokoľvek iného podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy sú:

KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o.

prevádzkový priestor: Rybníkova 10, 917 00 Trnava

tel. č.: 0907 767 355

e-mailová adresa: dizajn@kanapy.sk

  1. uzatvorenie zmluvy, úhrada ceny a ODOVZDANIE tovaru
  1. Pred uzavretím zmluvy môže kupujúci predávajúceho požiadať o predloženie katalógov tovaru, vizualizácií, ako aj o poskytnutie konzultácií k ponúkanému tovaru. Uvedené položky sú osobitne spoplatnené (resp. kupujúci predávajúcemu uhrádza v rámci uvedených položiek určitú cenu alebo odplatu) len v prípade, ak sa na tom zmluvné strany výslovne dohodnú. 
  1. V prípade, ak kupujúci prejaví vôľu o kúpu tovaru, ktorý sa nachádza priamo na prevádzkovom priestore (a tento tovar je možné kupujúcemu bez zbytočného odkladu odovzdať), kupujúcemu bude tovar odovzdaný súčasne s úhradou ceny, ktorá môže byť predávajúcemu uhradená: 1. v hotovosti na prevádzkovom priestore, 2. bezhotovostne prostredníctvom použitia platobnej karty  na prevádzkovom priestore (kde výber platobného prostriedku je na rozhodnutí kupujúceho). V tomto prípade dochádza k uzavretiu (ústnej) zmluvy na prevádzkovom priestore momentom úhrady ceny, pričom ako doklad o uzavretí zmluvy slúži v tomto prípade pokladničný alebo príjmový doklad (ktorý predávajúci odovzdá bez zbytočného odkladu kupujúcemu). Zároveň pred uzavretím zmluvy predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom kupujúcemu oznámi všetky informácie v zmysle § 5 ods.1 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  1. Zmluva v písomnej forme sa (v rámci prevádzkového priestoru, a zároveň na vzorovom formulári so stanovenými podmienkami, ktorý je uvedený v prílohe týchto podmienok) uzatvára v prípade, ak k dodaniu tovaru, resp. k prevzatiu tovaru na prevádzkovom priestore dochádza až po dni uzavretia zmluvy. Zmluva v písomnej forme (v rámci prevádzkového priestoru, a zároveň na vzorovom formulári so stanovenými podmienkami, ktorý je uvedený v prílohe týchto podmienok) sa uzatvára aj v prípade dodania zákazkového tovaru podľa špecifikácie kupujúceho, ktorý sa má ešte len  vyrobiť (resp. tovar na mieru), ako aj v prípade, kedy predávajúci u kupujúceho (resp. na adrese určenej zo strany kupujúceho) realizuje montáž tovaru a/alebo iné súvisiace služby. Zároveň pred uzavretím zmluvy predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom kupujúcemu oznámi všetky informácie v zmysle § 5 ods.1 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  1. Každá jednotlivá zmluva uzavretá v písomnej forme na vzorovom formulári (ktorý je uvedený v prílohe týchto podmienok) obsahuje minimálne nasledovné podmienky:
  1. identifikačné údaje predávajúceho, vrátane e-mailovej adresy a telefónneho čísla predávajúceho pre vzájomnú komunikáciu, 
  2. identifikačné údaje kupujúceho, vrátane e-mailovej adresy a telefónneho kupujúceho pre vzájomnú komunikáciu,
  3. druh tovaru a jeho prevedenie (vrátane farebného prevedenia, ak je možné uviesť),
  4. uvedenie, či spolu s tovarom je povinný predávajúci vykonať montáž tovaru alebo poskytnúť súvisiace služby (zároveň sa uvedenie rozsah montáže alebo poskytnutia súvisiacich služieb)
  5. informácia o službe vynesenia tovaru (ak bola táto služba zo strany kupujúceho objednaná),
  6. lehota na dodanie tovaru kupujúcemu (ak bolo dohodnuté dodanie tovaru na miesto určené kupujúcim), alebo lehota v ktorej bude tovar k dispozícii na prevádzkovom priestore (ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný),
  7. miesto dodania tovaru (ak sa zmluvné strany nedohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar bude kupujúcemu dodaný),
  8. výška ceny, resp. (konečná výška ceny), ktorá pozostáva z nasledovných položiek: 1. cena tovaru (aj vrátane ceny za montáž a poskytnutie súvisiacich služieb, ak boli dohodnuté), 2. cena za dopravu (ak bolo dohodnuté osobitné dodanie tovaru na miesto určené kupujúcim), 3. cena za poskytnutie služby vynesenia tovaru (ak si kupujúci objednal službu vynesenia tovaru),
  9. prvá časť ceny (resp. preddavok na cenu), ktorá bude predávajúcemu uhradená ku dňu uzavretia zmluvy (vrátane spôsobu úhrady uvedenej prvej časti ceny),
  10. druhá (zostávajúca) časť ceny, ktorá bude predávajúcemu uhradená neskôr po uzavretí zmluvy, ale zároveň najneskôr ku dňu dodania tovaru kupujúcemu (vrátane spôsobu úhrady druhej časti ceny), 
  11. v ostatných zmluvných podmienkach odkaz na tieto podmienky.
  1. V prípadoch podľa bodu 3 tohto článku je kupujúci ku dňu uzavretia zmluvy povinný predávajúcemu uhradiť prvú časť ceny (resp. preddavok na cenu), pričom ku dňu uzavretia zmluvy môže byť úhrada realizovaná: 1. v hotovosti na prevádzkovom priestore, 2. bezhotovostne prostredníctvom použitia platobnej karty na prevádzkovom priestore. Spôsob úhrady prvej časti ceny (resp. preddavku na cenu) sa uvedie v zmluve.
  1. Po úhrade prvej časti ceny (resp. preddavku na cenu), je kupujúci povinný predávajúcemu uhradiť druhú (zostávajúcu) časť ceny, a to takým spôsobom, aby druhá (zostávajúca) časť ceny bola predávajúcemu uhradená pred dňom dodania tovaru kupujúcemu, resp. pred dňom odovzdania tovaru na prevádzkovom priestore (ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný).  Predávajúci môže druhú (zostávajúcu) časť ceny uhradiť: 1. v hotovosti na prevádzkovom priestore, 2. bezhotovostne prostredníctvom použitia platobnej karty na prevádzkovom priestore, 3. bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov na bankový účet predávajúceho na základe faktúry (resp. iného daňového dokladu) doručenej zo strany predávajúceho na e-mailovú adresu kupujúceho. Spôsob úhrady druhej (zostávajúcej) časti ceny sa uvedie v zmluve, pričom v prípade, ak sa na spôsobe úhrady zmluvné strany v zmluve osobitne nedohodnú, predávajúci bude akceptovať spôsob úhrady podľa rozhodnutia kupujúceho, t.j. predávajúci bude akceptovať akýkoľvek zo spôsobov úhrady podľa predchádzajúcej vety (tým zároveň nie je dotknutá povinnosť kupujúceho vykonať úhradu včas v zmysle tohto bodu, ako podľa týchto podmienok).
  1. V prípade, ak druhá (zostávajúca) časť ceny nebola predávajúcemu (zatiaľ) uhradená, predávajúci nie je s dodaním tovaru v omeškaní. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný; predávajúci nie je v omeškaní s poskytnutím možnosti pre kupujúceho na prevzatie tovaru na prevádzkovom priestore. 
  1. V prípade, ak bola druhá (zostávajúca) časť ceny predávajúcemu riadne uhradená, predávajúci je povinný kupujúcemu tovar dodať v lehote určenej pre dodanie tovaru podľa zmluvy. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný; tak predávajúci kupujúcemu v tomto prípade v dohodnutej lehote oznámi, že tovar je k dispozícii na prevzatie na prevádzkovom priestore, a na prevádzkovom priestore kupujúcemu tovar aj riadne odovzdá. 
  1. V prípade, ak druhá (zostávajúca) časť ceny nebola predávajúcemu uhradená ani v lehote do 30  dní odo dňa uplynutia lehoty na dodanie tovaru kupujúcemu, posledný deň uvedenej 30- dňovej lehoty sa považuje za konečný deň pre splatnosť druhej (zostávajúcej) časti ceny. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný; uvedená 30- dňová lehota pre stanovenie konečnej splatnosti druhej (zostávajúcej) časti ceny začína plynúť odo dňa uplynutia dohodnutej lehoty na prenechanie tovaru na prevzatie na prevádzkovom priestore.
  1. V prípade dodania tovaru kupujúcemu (na ním zvolené miesto), bude kupujúcemu zároveň odovzdaný dodací list.  Uvedené platí aj v prípade montáže tovaru. Zároveň platí, že v prípade, ak si tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie.
  1. Predávajúci kupujúcemu realizáciu dodávky tovaru oznámi vždy s dostatočným časovým predstihom, t.j. aspoň 3 pracovné dni pred uskutočnením dodávky tovaru. Ak to je v rámci prevádzkových možností a kapacít predávajúceho možné (a zároveň tak budú dodržané všetky lehoty v zmysle zmluvy), predávajúci s kupujúcim osobitne (nad rámec svojich záväzkov) dohodne vyhovujúci termín dodávky tovaru podľa požiadaviek kupujúceho. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný; bude stanovený termín prevzatia tovaru na prevádzkovom priestore (zároveň platia ustanovenia prvej vety tohto bodu).
  1. Kupujúci je povinný predávajúcemu poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na riadne dodanie a riadne prevzatie tovaru v dohodnutej lehote, t.j. je povinný byť v danom mieste a čase k dispozícii na prevzatie tovaru, a zároveň je povinný predávajúcemu (resp. ním poverenej prepravnej spoločnosti) poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na to, aby mohol byť tovar riadne odovzdaný a prevzatý. Ustanovenia predchádzajúcej vety sa uplatnia aj v prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný.
  1. V prípade, ak je súčasťou dodania tovaru montáž alebo poskytnutie súvisiacich služieb (resp. iné činnosti a výkony, kde je nevyhnutné zotrvanie poverených osôb predávajúceho v priestoroch kupujúceho), kupujúci je povinný poverenými osobám predávajúceho (ktoré uskutočňujú dohodnuté činnosti a výkony) poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť, a je povinný im dať k dispozícii dostatočný priestor (vrátane časového priestoru) na riadny výkon a dokončenie dohodnutej montáže alebo realizáciu súvisiacich služieb. 
  1. V prípade zistenia vád tovaru zo strany kupujúceho pri prevzatí tovaru na prevádzkovom priestore po úhrade druhej (zostávajúcej) časti ceny, je kupujúci oprávnený uplatniť zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ihneď na prevádzkovom priestore, kde zmluvné strany následne postupujú podľa článku V. (Podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru). 
  1. V prípade, ak kupujúci zistí vady tovaru bezprostredne po dodaní tovaru na miesto určené kupujúcim, kupujúci je povinný tovar aj napriek tomu prevziať, a ďalej je oprávnený uplatniť zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru podľa článku V. (Podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru) (keďže dodanie tovaru realizuje spravidla predávajúcim poverená prepravná spoločnosť, ktorá nemá poverenie na úkony v rámci uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru). Uvedené platí aj v prípade montáže alebo poskytnutia súvisiacich služieb (ak sa montáž, služby, práce, výkony alebo činnosti uskutočnili na mieste určenom zo strany kupujúceho), ak zároveň uvedené vady tovaru (ktoré zahŕňajú aj vady montáže, služieb, prác, výkonov alebo činností) nemohli byť odstránené bez zbytočného odkladu v rámci dokončenia montáže alebo poskytnutia súvisiacich služieb.
  1. Súčasťou dodania tovaru kupujúcemu budú aj návody a súvisiace doklady, ktoré budú odovzdané kupujúcemu alebo ich predávajúci kupujúcemu zašle na jeho e-mailovú adresu (a to zároveň len v prípade, ak je dodanie návodov a dokladov uvedené medzi podmienkami zmluvy). 
  1. Ako záručný list tovaru kupujúcemu slúži faktúra vystavená pre kupujúceho.
  1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru okamihom jeho prevzatia pri dodaní. V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli, že kupujúci si tovar prevezme na prevádzkovom priestore, resp. dohodli sa, že tovar kupujúcemu nebude osobitne dodaný; kupujúci vlastnícke právo k tovaru nadobúda okamihom prevzatia na prevádzkovom priestore. Okamihom nadobudnutia vlastníckeho práva k tovaru prechádza na kupujúceho rovnako aj nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty.
  1. Zmluvné strany medzi sebou komunikujú spravidla telefonicky alebo formou elektronickej pošty (na e-mailové adresy, ktoré si navzájom poskytli), pričom prostredníctvom poštového doručovateľa, resp. iného doručovateľa uskutočňujú určité úkony alebo podania len v prípade, ak to výslovne vyžadujú právne predpisy, alebo na základe výslovnej žiadosti a/alebo rozhodnutia kupujúceho.
  1. PORUŠENIE POVINNOSTÍ A ODSTÚPENIE O zmluvy 
  1. Každá zmluvná strana je povinná dodržiavať všetky povinnosti podľa zmluvy a podmienok, a zároveň je povinná svoje práva uplatňovať takým spôsobom, aby druhej zmluvnej strane nevznikli škody a ujmy, resp. aby bolo možné predchádzať akýmkoľvek možným škodám a ujmám.
  1. V prípade porušenia povinností určitou zmluvnou stranou, je druhá zmluvná strana oprávnená: 1. buď trvať na splnení povinnosti (a to aj vrátane vymáhania povinnosti súdnou cestou), 2. alebo odstúpiť od zmluvy, ak bolo zmluvnej strane (porušujúcej povinnosti) zaslané oznámenie, resp. upozornenie oprávnenej zmluvnej strane na porušenie povinností s poskytnutím dodatočnej lehoty na splnenie povinnosti v trvaní aspoň 15 dní.  Právo na odstúpenie od zmluvy podlieha premlčaniu v zmysle predpisov občianskeho práva. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň nepoužijú v prípadoch, kedy ustanovenia osobitných predpisov na ochranu spotrebiteľa, najmä ustanovenia zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník), uvádzajú osobitnú úpravu (spravidla na ochranu kupujúceho v postavení spotrebiteľa).
  1. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať tovar v lehote v zmysle podmienok zmluvy a nedodá kupujúcemu tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy.  Zároveň platí, že v prípade, ak predávajúci nedodá tovar  včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods.1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. predávajúci odmietol dodať tovar, 2. včasné dodanie tovaru bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo 3. kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie tovaru je mimoriadne dôležité. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
  1. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje, a zmluvné strany sú si povinné vrátiť všetky plnenia, ktoré si navzájom poskytli. V prípade, ak vrátenie určitého plnenia nie je možné (napr. z dôvodu zabudovania, splynutia a/alebo zlúčenia s inou vecou, atď.), a zároveň k odstúpeniu od zmluvy došlo z dôvodov porušenia povinnosti na strane predávajúceho,  kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu len peňažnú náhradu toho, o čo sa kupujúci obohatil z titulu, že vrátenie plnenia nie je možné. V prípade, ak vrátenie určitého plnenia nie je možné (napr. z dôvodu zabudovania, splynutia a/alebo zlúčenia s inou vecou, atď.), a zároveň k odstúpeniu od zmluvy došlo z dôvodov porušenia povinnosti na strane kupujúceho,  kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu plnú cenu za doteraz poskytnuté plnenia (kde výpočet uvedenej ceny vychádza z cenových podmienok zmluvy, a v prípade, ak cenové podmienky zmluvy nemožno použiť, tak z aktuálnych cenových podmienok predávajúceho vo vzťahu k spotrebiteľom). Ustanovenia tohto bodu sa zároveň nepoužijú v prípadoch, kedy ustanovenia osobitných predpisov na ochranu spotrebiteľa, najmä ustanovenia zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník), uvádzajú osobitnú úpravu (spravidla na ochranu kupujúceho v postavení spotrebiteľa).
  1. V prípade odstúpenia od zmluvy všetky súvisiace náklady (najmä náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, atď.) znáša výlučne tá zmluvná strana, ktorá porušením svojich povinností dala druhej zmluvnej  príčinu, resp. dôvod na odstúpenie od zmluvy. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň nepoužijú v prípadoch, kedy ustanovenia osobitných predpisov na ochranu spotrebiteľa, najmä ustanovenia zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník), uvádzajú osobitnú úpravu (spravidla na ochranu kupujúceho v postavení spotrebiteľa). 
  1. Ustanovenia tohto článku sa zároveň nevzťahujú na prípady vád tovaru, kde v týchto prípadoch sa vždy použijú ustanovenia článku V. (Podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru). 
  1. PODMIENKY PRE UPLATENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY TOVARU 
  1. Predaný tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
  1. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve, 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy, a s ktorým predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej ako „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve, 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve, 6. je dodaný s návodom (ak bola povinnosť dodania návodu vymedzená v zmluve). 
  1. Predaný tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1.  je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy, 3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca Tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. 
  1. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 3 (odsek 4.) tohto článku, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie kupujúceho uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie predávajúci).
  1. Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. 
  1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. 
  1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady. 
  1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 17 až 22 tohto článku), právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo od zmluvy odstúpiť (bod 22 až 31 tohto článku). 
  1. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne v prípade, ak na základe osobitnej dohody zmluvných strán nebola cena uhradená pred dodaním, resp. odovzdaním tovaru kupujúcemu). Kupujúci zaplatí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. 
  1. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9 tohto článku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku).
  1. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla. 
  1. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, na adrese uvedenej v článku II. bod 5, alebo formou elektronickej pošty (na e-mailovú adresu uvedenú v článku II. bod 5 alebo na inú adresu zverejnenú zo strany predávajúceho). 
  1. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.  
  1. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.  
  1. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia bodu 10 tohto článku nevzťahujú. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka (Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu.  Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).
  1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.  
  1. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 16 druhej vety tohto článku.  
  1. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (bod 14 tohto článku) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval. 
  1. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu. Náklady prevzatia tovaru znáša predávajúci.  
  1. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal, resp. sprístupnil vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar (resp. neumožní odovzdanie tovaru) v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.  
  1. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie vadnej časti tovaru a inštaláciu opravenej časti tovaru alebo náhradnej časti tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej časti tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie vadnej časti tovaru a inštaláciu opravenej alebo náhradnej časti tovaru zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  1. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou. 
  1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil, 2. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 20 tohto článku, 3. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 17 tohto článku, 4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo 6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 
  1. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy podľa bodu 23 (odsek 4. a 5.) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. 
  1. Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád. 
  1. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy podľa bodu 23 tohto článku, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. 
  1. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru. 
  1. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu, resp. umožní prevzatie tovaru na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie tovaru alebo časti tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci tovar alebo časť tovaru v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru alebo časti tovaru predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  1. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. 
  1. Predávajúci vráti cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. 
  1. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od zmluvy.
  1. Spracúvanie osobných údajov a ich ochrana 
  1. Pri predaji tovaru prichádza k spracúvaniu osobných údajov spotrebiteľov ako dotknutých osôb. 
  1. Predávajúci dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Predávajúci spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z.  o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi o ochrane osobných údajov. 
  1. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb (ku ktorému dochádza v rámci zmluvných vzťahov s predávajúcim) sú zverejnené na internetovej stránke (v rámci dokumentu označeného ako „Ochrana osobných údajov“), a zároveň sú zverejnené aj na prevádzkovom priestore.
  1. Alternatívne riešenie sporov
  1. Spotrebiteľ má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri uplatňovaní vzťahov vyplývajúcich z úkonov v rámci zmluvy (vrátane úhrady ceny, vybavovania reklamácie, a pod.).
  1. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
  1. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), kde spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  1. Spotrebiteľ    má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne si spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva. 
  1. Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: 

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 

Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

  1. Osobitné ustanovenia pre Kupujúcich – podnikateľov
  1. Na zmluvy a právne vzťahy, ktoré sa (priamo a/alebo nepriamo) týkajú predaja alebo kúpy tovaru, a sú uzatvárané a/alebo existujú medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim v postavení podnikateľa na druhej strane, sa (ak s podnikateľom nie je uzavretá osobitná písomná zmluva) vždy aplikujú:
      1. ustanovenia zák. č. 513/1991 Zb. (Obchodného zákonníka) účinného na území Slovenskej republiky, ak má kupujúci- podnikateľ sídlo na území Slovenskej republiky, 
      2. ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (oznámenie Federálneho ministerstva zahraničných vecí č. 160/1991 Zb.), ak má kupujúci- podnikateľ sídlo mimo územia Slovenskej republiky,

pričom ustanovenia týchto podmienok sa na uvedené právne vzťahy nepoužijú.

  1. Záverečné ustanovenia
  1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých zmlúv, ktoré boli uzavreté v čase účinnosti týchto podmienok. Na zmluvy uzavreté skôr sa použijú ustanovenia doterajších, resp. dovtedy platných a účinných zmluvných podmienok predávajúceho určených pre spotrebiteľov.
  1. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na internetovej stránke a na prevádzkovom priestore. Na zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky v znení v čase uzatvorenia zmluvy.
  1. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto neplatné  a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka zmluvy už uzavretej medzi kupujúcim a predávajúcim, sú zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia. 
  1. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť (najmä z dôvodu ochrany spotrebiteľa, resp. z dôvodu aplikácie predpisov na ochranu spotrebiteľa), má sa za to, že zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili. 
  1. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť všetky predchádzajúce zmluvné podmienky určené pre spotrebiteľov. 

Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 15.8.2024.   

Príloha Všeobecných spotrebiteľských zmluvných podmienok spoločnosti KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o., podmienok pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenia k alternatívnemu riešeniu sporov

VZOROVÝ FORMULÁR

SPOTREBITEĽSKÁ ZMLVUA O KÚPE TOVARU

1. predávajúci

KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o.,

so sídlom Rybníkova 10, 917 00 Trnava

IČO: 34143254

DIČ: 2020394574, IČ DPH: SK2020394574

spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č.: 2124/T

e-mailová adresa: dizajn@kanapy.sk

telefonický kontakt: 0907 767 355

2. kupujúci (spotrebiteľ)

meno a priezvisko: XXX

bydlisko: XXX

dátum narodenia: XXX

e-mailová adresa: XXX

telefonický kontakt: XXX

3. druh tovaru a jeho prevedenie (vrátane farebného prevedenia, ak je možné uviesť)

uvedie sa druh tovaru a jeho prevedenie (vrátane farebného prevedenia, ak je možné uviesť)

zároveň sa uvedie aj dodanie návodov a dokladov, ak sú návody a doklady predmetom dodania tovaru

4. montáž tovaru a súvisiace služby

uvedie sa opis montáže tovaru alebo súvisiace služby (vyplní sa výlučne v prípade, ak sú uvedené položky súčasťou dodania alebo odovzdania tovaru; inak sa má za to, že montáž alebo súvisiace služby neboli dohodnuté)

5. služba vynesenia tovaru 

uvedenie sa počet poschodí v rámci danej služby (vyplní sa výlučne v prípade, ak je uvedená položka súčasťou dodania tovaru)

počet poschodí:

6. dodanie tovaru a odovzdanie tovaru

uvedenie sa informácia, či bude tovar dodaný na miesto určené kupujúcim, alebo bude tovar odovzdaný a prevzatý zo strany predávajúceho na prevádzkovom priestore predávajúceho (v prípade, ak nebude vyplnená adresa pre dodanie tovaru, tovar bude kupujúcemu k dispozícii na prevzatie, resp. bude mu odovzdaný na prevádzkovom priestore predávajúceho: Rybníkova 10, 917 00 Trnava)

adresa pre dodanie tovaru kupujúcemu je nasledovná:

7. lehota na dodanie alebo odovzdanie tovaru 

tovar bude kupujúcemu dodaný, resp. odovzdaný (pričom sa vychádza z bodu 6.) v nasledovnej lehote:

v lehote odo dňa XX.XX.XXX   do  dňa  XX.XX.XXX

8. cena (celková, resp. konečná cena)

celková, resp. konečná cena tovaru je v sume:

XXX EUR vrátane DPH (XXX EUR bez DPH)

z toho:

– za položku podľa bodu 3 a položku podľa bodu 4 (v prípade, ak bola položka podľa bodu 4 dohodnutá) spolu cena v sume XXX EUR vrátane DPH (XXEUR bez DPH)    

– za položku podľa bodu podľa bodu 5 (v prípade, ak bola dohodnutá) cena v sume XXX EUR vrátane DPH (XXEUR bez DPH)

– za dodanie tovaru na adresu určenú kupujúcim (v prípade, ak bola táto adresa osobitne dohodnutá v bode 6) cena v sume XXX EUR vrátane DPH (XXEUR bez DPH)

9. prvá časť ceny (resp. preddavok na cenu) 

ku dňu uzavretia tejto zmluvy bola predávajúcemu uhradená prvá časť ceny (resp. preddavok na cenu) v sume XXX EUR, a to nasledovným spôsobom: XXXXX

(uvedie sa spôsob úhrady: buď v hotovosti na prevádzkovom priestore, alebo bezhotovostne prostredníctvom použitia platobnej karty na prevádzkovom priestore )

10. druhá (zostávajúca) časť ceny

kupujúci uhradí druhú (zostávajúcu) časť ceny v sume XXX EUR najneskôr do uplynutia lehoty podľa bodu 7, a to nasledovným spôsobom: XXXXXX

(uvedie sa spôsob úhrady: buď v hotovosti na prevádzkovom priestore, alebo bezhotovostne prostredníctvom použitia platobnej karty na prevádzkovom priestore, alebo  bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov na bankový účet predávajúceho na základe faktúry doručenej zo strany predávajúceho na e-mailovú adresu kupujúceho)

Predávajúci a kupujúci potvrdzujú, že právne vzťahy vyplývajúce z tejto zmluvy, sa budú spravovať znením Všeobecných spotrebiteľských zmluvných podmienok spoločnosti KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o., podmienok pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenia k alternatívnemu riešeniu sporov účinných od 15.8.2024, ktoré sú riadne zverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.kanapy.sk, a taktiež na prevádzkovom priestore predávajúceho na adrese: Rybníkova 10, 917 00 Trnava, pričom kupujúci potvrdzuje, že so znením uvedených zmluvných podmienok riadne oboznámil.  Platí, že pri výklade pojmov uvedených v tejto zmluve sa vychádza z pojmov  a výkladových pravidiel uvedených v zmluvných podmienkach podľa predchádzajúcej vety, resp. pojmy uvedené v tejto zmluve nadväzujú na pojmy a obsah podľa uvedených zmluvných podmienok.

Táto zmluva bola uzavretá v Trnave, dňa  XX.XX.XXX

Za predávajúceho:

______________________   

KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o.

meno a priezvisko poverenej osoby: XXXX

Za kupujúceho:

____________________   

meno a priezvisko: XXXX

Kupujúci zároveň svojim podpisom potvrdzuje, že túto zmluvu uzavrel, resp. podpísal na prevádzkovom priestore predávajúceho na adrese: Rybníkova 10, 917 00 Trnava.

Kupujúci rovnako potvrdzuje, že pred uzavretím samotnej zmluvy mu zo strany poverenej osoby predávajúceho boli dostatočným spôsobom vysvetlené informácie týkajúce sa:  1. tovaru (vrátane hlavných vlastností tovaru), 2. ceny (vrátane všetkých položiek, ktoré tvoria cenu), 3. platobných podmienok, 4. dodacích podmienok (vrátane lehoty pre dodanie tovaru), 5. existencie a dĺžky trvania zodpovednosti za vady tovaru a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady tovaru, 6.  práva kupujúceho podať predávajúcemu žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov.

Kupujúci zároveň požiadal / nepožiadal predávajúceho, aby mu boli Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky spoločnosti KA-NA-PY INTERIÉR, s.r.o., podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov účinné od 15.8.2024 odovzdané v osobitnej tlačenej forme spolu s uzavretím zmluvy.  

Uvedené zmluvné podmienky sú zároveň nepretržite zverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.kanapy.sk (rovnako aj na prevádzkovom priestore predávajúceho), a obsahujú všetky informácie a podmienky uvedené v odseku vyššie.